[Dieta;Życie;Wiedza;][carousel][10]

czwartek, 20 lipca 2017

Letnia sałatka na gorące dni

10:29

Gdy przychodzą ciepłe i upalne dni, często zdarza się, że nie mamy apetytu. Warto wtedy siegnąć po sałatkę. Lekkie i soczyste bomby witaminowe są z reguły łatwe i szybie w przyrządzeniu a w dodatku mało kaloryczne.


Sałatka z arbuzem, malinami i serem feta.


Do przyrządzenia sałatki potrzebujemy:
  • arbuz
  • sałatkę (może być świeży szpinak, rukola, roszpunka - ja zazwyczaj robię mix)
  • ser feta
  • orzechy nerkowca
  • maliny (mogą być jeżyny lub jagody dla kontrastu, ja użyłam co miałam w lodówce) 
  • oliwa z oliwek
  • ocet balsamiczny lub krem (osobiście uwielbiam krem - za smak i konsystencje, a do tego pięknie zdobi danie)
  • świeżą bazylię
  • pieprz
  • sól


Ilość składników wedle uznania i apetytu 😜 na pewno będzie smacznie.



Warto podkreślić, że mimo tego, że arbuz w 92% składa się z wody i zawiera niewielką ilość witamin i minerałów, ma w zanadrzu dużą dawkę przeciwutleniaczy, którę opóźniają procesy starzenia oraz hamują rozwój komórek nowotworowych. Pomaga także obniżyć ciśnienie i wspomaga prace naszego serca.

Na zdrowie !

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Wakacje na diecie

11:21

Po ostatnich miesiącach ciężkiej i intensywnej pracy przyszedł czas na wymarzony urlop, czas kiedy chcesz oderwać się od wszystkiego i nie martwić natłokiem zdarzeń, które otaczają Cię na codzień.




Taki czas właśnie nadszedł w moim przypadku, zaplanowaliśmy wyjazd do Hiszpanii na wybrzeżę Costa de Sol czyli wybrzeże słońca 🌞🌞🌞. Zatrzymaliśmy się w hotelu w miejscowości Torremolinos oddalonym od lotniska niecałe 15 km, a od plaży niecały km. Wyjazd był spontaniczny, a cena bardzo atrakcyjna. Zależało nam przede wszystkim by wypocząć i naładować akumulatorki 😁. 
Pokój w porządku, czysto i  estetycznie. Obsługa przemiła i widać opanowana do perfekcji w tym co robią. Jednak co mnie najbardziej ucieszyło i pozytywnie zaskoczyło to dział z jedzeniem bezglutenowym i bez cukru. Możliwe, że takie rzeczy są od dawna w hotelach. jednak ja wcześniej  na to nie zwróciła uwagi ponieważ inaczej się odżywiałam. Wybór nie był duży ale miło , że w ogóle coś było bo na prawdę na to nie liczyłam. Pieczywo, szynka, ser, mleko, płatki kukurydziane a na obiad przeważnie makarony.




Kolejną rzeczą, która mnie bardzo zaskoczyła było menu w restauracjach na plaży. Jeszcze mi się nie zdarzyło w żadnej knajpce czy restauracji czy w Polsce czy w Holandii gdzie mieszkam, tak świetnego opisu co dane dania mogą zawierać.
Podsumowując mimo małych obaw wyjazdu za granice na wakacje w związku z innym odżywianiem wcale nie było aż takim wyzwaniem i mogłam spokojnie cieszyć się upragnionym urlopem.
Wszystkim wczasowiczom życzę udanych urlopów i oby więcej takich miejsc 😃😃














poniedziałek, 8 maja 2017

Cykoria, roślina niskokaloryczna i lekkostrawna, sprawdź czym może Cię zaskoczyć

23:57

Cykoria już w starożytności była znana i używana przez naszych przodków. Stosowano ją do oczyszczania skóry, pozbywania się toksyn z organizmu oraz leczono nią dolegliwości skórne. 


Dla każdego kto chce zachować szczupłą sylwetkę warto wrzucić do swojego menu ten składnik.
W 100 g tej rośliny znajdziemy jedynie 21 kalorii. Cykoria zawiera cały szereg witamin cennych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, w tym witaminy; A, B1, C, E i K.
Pozwala również niwelować ubytki składników odżywczych w organizmie, m.in. żelazo, fosfor, magnez, cynk, mangan, wapń i potas. Cykorie można śmiało polecić kobietom w ciąży dzięki zawartości kwasu foliowego. 

Ze względu na dużą zawartość błonnika, sprzyja naszym jelitom, poprawia ich prace i pomaga pozbyć się zaparć. Szczególnie pomocna przy diecie bezglutenowej przy której eliminacja glutenu wiążę się w dużej mierze ze zmniejszoną ilością spożywanego błonnika.

Zupa krem z cykorii i marchewki

Przed przygotowaniem kremu należy pamiętać by pozbyć się gorzkiego smaku z cykorii. Aby cykoria była smaczna należy włożyć ją na chwilę do gorącej wody a następnie wyciąć głąby.


Składniki :

  • cykoria ok 500 gr
  • marchewka ok 300 gr
  • 1 cebula 
  • sól
  • pieprz
  • tymianek
  • curry
  • masło lub olej kokosowy 
  • śmietanka dla chętnych ;)
  • wywar z warzyw, mięsa lub zwykła przegotowana woda. Dodaje przeważnie 500 ml, wszystko zależy od Was

Wykonanie

Procedura praktycznie taka sama jak z kremem z pomidorów w poprzednim poście, który znajdziesz TUTAJ. Gotujemy marchewkę po czym kroimy w kawałki. Wrzucamy do rozgrzanego garnka pokrojoną cebulę, smażymy aż uzyska mocno rumiany kolor. Następnie dodajemy ugotowaną wcześniej marchewkę i pociętą w paski cykorię. Całość zalewamy bulionem, można również wykorzystać wodę z ugotowanych wcześniej marchewek i gotujemy ok 30 minut. Przyprawiamy do smaku jak kto lubi i miksujemy całość na krem.



FOLLOW @ INSTAGRAM

O mnie

30 letnia bardzo rozgadana i uparta kobieta. Tak bym mogła opisać siebie w wielkim skrócie. Niecały rok temu zdiagnozowano u mnie Hashimoto. Co dzień odkrywam i czytam coś nowego na temat mojej choroby. Chciałabym się tutaj z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami i opiniami.

Starsze posty

[recentposts]

Losowe posty

[randomposts]