piątek, 3 marca 2017

Co zyskujemy jedząc mięso ?

Od początku istnienia ludzkości w diecie zawsze występowało mięso, pra ludy zbieracko-łowieckie zdobywały pożywienia poprzez zbieranie jadalnych roślin i polowanie na zwierzęta. Pierwsze ludy nie posiadały umiejętności łowieckich, zdobywały mięso padłych zwierząt lub upolowanych przez inne drapieżniki.

Mięso jest ważnym czynnikiem naszej diety ponieważ przynosi wiele korzyści dla naszego organizmu. Ciężko go zastąpić innymi składnikami, ale oczywiści jest to możliwe jeśli robimy to świadomie i z głową, wiedząc do jakich niedoborów prowadzi wykluczenie mięsa z diety.
Skupmy się jednak na korzyściach jakie niesie ze sobą, ponieważ nie jestem wegetarianką i pewnie nią nigdy nie zostanę. 
Przy zakupie mięsa warto się zastanowić nad dobrym źródłem, ci którzy mają okazję kupić go od gospodarza lub z małych ubojni, gorąco polecam tak zrobić. 



WARTO PRZECZYTAĆ                                                                                                                             



Składniki odżywcze :

Na zdjęciu moje ostatnie działo gluten free

Żelazo 2,5mg/100g, źródło: wołowina, cielęcina, umożliwia transport tlenu w naszym organizmie.

Cynk 3,8mg/100g, źródło: wołowina, szczególne zapotrzebowanie u kobiet w ciąży i karmiących.

Witamina B1 1mg/100g źródło: mięso wieprzowe, witamina B1 jest potrzebna do prawidłowej przemiany węglowodanów. Zwiększone zapotrzebowanie u osób palących papierosy, pijących dużo kawy i herbaty.

Witamina B12 1,4mg/100g, źródło; mięso, ryby, jajka, kobalamina (B12) zawiera kobalt, który reguluje produkcje czerwonych ciałek krwi. Ważny uczestnik w tworzeniu DNA oraz przemiany węglowodanowej i tłuszczowej

Witamina B2 wzmaga procesy odpornościowe, usprawnia układ nerwowy. Niedobór może powodować zaburzenia w funkcjonowaniu układu nerwowego oraz stany zapalne błon śluzowych. Najwieksza ilość znajduje się w mięsie cielęcym (0,3 mg w 100 g). Mięso wieprzowe i wołowe zawiera jej 0,2 mg w 100g, a mięso indyka i kurczaka 0,15 mg w 100g . Zawartość witaminy B2 w rybach waha się od 0,04 mg w 100g do 0,3 mg w 100g

Zapraszam również do obejrzenia wywiadu z dietetyczkami na temat odżywiania w chorobie Hashimoto.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O mnie

30 letnia bardzo rozgadana i uparta kobieta. Tak bym mogła opisać siebie w wielkim skrócie. Niecały rok temu zdiagnozowano u mnie Hashimoto. Co dzień odkrywam i czytam coś nowego na temat mojej choroby. Chciałabym się tutaj z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami i opiniami.

Starsze posty

[recentposts]

Losowe posty

[randomposts]