poniedziałek, 8 maja 2017

Cykoria, roślina niskokaloryczna i lekkostrawna, sprawdź czym może Cię zaskoczyć

23:57

Cykoria już w starożytności była znana i używana przez naszych przodków. Stosowano ją do oczyszczania skóry, pozbywania się toksyn z organizmu oraz leczono nią dolegliwości skórne. 


Dla każdego kto chce zachować szczupłą sylwetkę warto wrzucić do swojego menu ten składnik.
W 100 g tej rośliny znajdziemy jedynie 21 kalorii. Cykoria zawiera cały szereg witamin cennych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, w tym witaminy; A, B1, C, E i K.
Pozwala również niwelować ubytki składników odżywczych w organizmie, m.in. żelazo, fosfor, magnez, cynk, mangan, wapń i potas. Cykorie można śmiało polecić kobietom w ciąży dzięki zawartości kwasu foliowego. 

Ze względu na dużą zawartość błonnika, sprzyja naszym jelitom, poprawia ich prace i pomaga pozbyć się zaparć. Szczególnie pomocna przy diecie bezglutenowej przy której eliminacja glutenu wiążę się w dużej mierze ze zmniejszoną ilością spożywanego błonnika.

Zupa krem z cykorii i marchewki

Przed przygotowaniem kremu należy pamiętać by pozbyć się gorzkiego smaku z cykorii. Aby cykoria była smaczna należy włożyć ją na chwilę do gorącej wody a następnie wyciąć głąby.


Składniki :

  • cykoria ok 500 gr
  • marchewka ok 300 gr
  • 1 cebula 
  • sól
  • pieprz
  • tymianek
  • curry
  • masło lub olej kokosowy 
  • śmietanka dla chętnych ;)
  • wywar z warzyw, mięsa lub zwykła przegotowana woda. Dodaje przeważnie 500 ml, wszystko zależy od Was

Wykonanie

Procedura praktycznie taka sama jak z kremem z pomidorów w poprzednim poście, który znajdziesz TUTAJ. Gotujemy marchewkę po czym kroimy w kawałki. Wrzucamy do rozgrzanego garnka pokrojoną cebulę, smażymy aż uzyska mocno rumiany kolor. Następnie dodajemy ugotowaną wcześniej marchewkę i pociętą w paski cykorię. Całość zalewamy bulionem, można również wykorzystać wodę z ugotowanych wcześniej marchewek i gotujemy ok 30 minut. Przyprawiamy do smaku jak kto lubi i miksujemy całość na krem.



wtorek, 2 maja 2017

Czerwona cebula, baron witaminowy, który powinien znaleźć się w każdej diecie

12:16

Wyciskacz łez pełen aromatu i witamin. Informacje o właściwościach i domowych sposobach na wykorzystywanie cebuli są przekazywane z pokolenia na pokolenie i chyba każdy zna mnóstwo sposobów na jej wykorzystanie.
Cebule używam prawie codziennie, po pierwsze dlatego ze mi niesamowicie smakuje a po drugie świetnie uzupełnia smaki potraw i zup.


Jakie są korzyści ze spożywania czerwonej cebuli ?


Cebula czerwona nie jest tak popularna jak biała ale jej właściwości są tak samo dobre i korzystne.
Działa odkwaszająco na organizm i przeciwzapalnie - dzięki molekułą siarki, które zwiększają aktywność makrofagów odpowiadających za naszą odporność oraz reakcje zapalne. Cebula zmniejsza ilość kwasów w organizmie dzięki antyoksydantom, które również działają przeciwzapalnie.

Im mniejsza kwaśność płynów w organizmie tym mniejsze jest ryzyko powstania stanu zapalnego w organizmie. Działanie substancji zawartych w czerwonej cebuli wzajemnie się uzupełniają.
Chorując na Hashimoto możemy być narażeni na insulinoodporność, cebula pomaga obniżyć poziom cukru we krwi, ma też działanie bakteriobójcze i usuwają toksyny z organizmu. U większości pacjentów chorujących na Hashimoto gospodarka węglowodanowa jest zaburzona i występuję podwyższony poziom cukru we krwi, szczególnie gdy ma się dużą nadwagę. Warto więc mieć pod kontrolą spożywanie cukru, starając się zarazem wzbogacać swoją dietę o składniki wspomagające jego obniżenie.

O mnie

30 letnia bardzo rozgadana i uparta kobieta. Tak bym mogła opisać siebie w wielkim skrócie. Niecały rok temu zdiagnozowano u mnie Hashimoto. Co dzień odkrywam i czytam coś nowego na temat mojej choroby. Chciałabym się tutaj z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami i opiniami.

Starsze posty

[recentposts]

Losowe posty

[randomposts]