sobota, 24 lutego 2018

Warzywna bezglutenowa tortilla, palce lizać !

00:24

Gdy byłam dzieckiem, warzywne dania nie wchodziły w grę! Niemal każde dziecko, nie cierpi zdrowego, zielonego jedzenia :)
Smaki się zmieniają, nogi rosną, a człowiek czasem mądrzeje ;) W mojej diecie na dzień dzisiejszy zdecydowanie jest więcej warzyw niż nabiału czy mięsa.


Przetestowałam ostatnio gotowa mieszankę mąk z Celiko, aby zrobić pyszne placki na tortillę.
W sumie wyszły podobne do naleśników, ale bardziej zbite. Z gotowej mieszanki można również zrobić makaron, ale ja osobiście nie próbowałam.

Mogę stwierdzić, że zwykła mąka gryczana czy ryżowa sprawdza się równie dobrze jak gotowa mieszanka.

Warzywna bezglutenowa tortilla

Skład:


  • Jedno opakowanie mieszanki mąk celiko
  • jajko
  • olej kokosowy
  • oliwa
  • cebula
  • majonez
  • ketchup
  • mieszanka warzywna meksykańska (ja kupuje gotowe mrożone, jesli ktoś ma ochotę na własną kompozycję to jak najbardziej - czerwona papryka, kukurydza, czerwona fasola, zielony groszek, żółta papryka) - na szczęście, ta które wybieram nie posiadają konserwantów oraz innych substancji
  • świeży szpinak
  • ser feta
  • słonecznik łuskany, pestki z dyni, sezam i siemię lniane 
  • przyprawy; zioła, sól, pieprz


Przygotowanie

Przygotowanie jest bardzo proste: smażymy nasze naleśniki wedle instrukcji, która jest zamieszczona na opakowaniu. Jeśli skusimy się na własną mąkę np. gryczaną zapraszam tutaj i zobacz przepis.

Zaczynamy od pokrojenia cebuli w kostkę i wrzuceniu jej na rozgrzaną patelnie, w miedzy czasie przygotowujemy resztę warzyw, a następnie dodajemy do zeszklonej cebuli.
Całość przyprawiamy według uznania i podduszamy aż zrobi się miękkie.
Gdy nasze warzywa się duszą, możemy przygotować szpinak z oliwą i fetą, dodając do niego zioła oraz mieszankę ziaren jakie mamy i jakie lubimy.
Gdy już wszystko będzie gotowe, zabieramy się za sos którym posmarujemy nasze placki. Ja bardzo lubię mieszankę majonezu i ketchupu Roleski. Co ciekawe, ketchup markowy Roleski, który jest pakowany w "standardowe" małe opakowanie, nie jest robiony z koncentratu a z samych pomidorów i nie ma w nim ukrytych substancji - w przeciwieństwie do "dużej" pól litrowej wersji tego ketchupu.
Proporcja ketchupu 2/3 na 1/3 majonezu.


ZAPAMIĘTAJ

! Gdy producent podaje, że coś jest zrobione z  koncentratu (lub innego półproduktu) oznacza to, że nie musi podawać z czego jest zrobiony koncentrat. To znaczy, że może być zrobiony z wszystkiego !




niedziela, 4 lutego 2018

Przepis na pyszne faszerowane zapiekane bataty, ciekawa odsłona i świetny smak

03:28

Wilec ziemniaczany zwany batatem lub słodki ziemniak jest bardzo popularny w całej strefie tropikalnej, również nam europejczykom jest dość dobrze znany. Mimo to w kuchni, mało ludzi po nie sięga przez zbyt słodki smak (zupełnie inny niż tradycyjne ziemniaki) lub przez dość wysoką cenę.

Bataty bardzo lubię w postaci frytek z pieca, są po prostu przepyszne. Czasem wystarczy jeden batat by dwie osoby, mogły sobie zjeść smaczną przekąskę. Zawsze mocno je przyprawiam (czosnek, ostra papryka, oregano, kurkuma, sól) ponieważ dla mnie są zbyt słodkie.
Jak mnie najdzie ochota, przyżądzam do nich sos czosnkowy do maczania pysznej przekąski 😀
Postanowiłam jednak spróbować wykorzystać słodkie ziemniaki nieco inaczej niż zazwyczaj.

Faszerowane zapiekane bataty 

Skład:

  • dorodny batat
  • ryż, jedną torebkę max (w moim przypadku użyłam mieszanego, polecam również czerwony lub dziki)
  • cebulę 
  • czerwoną paprykę
  • 2-3 ząbki czosnku
  • przyprawy; pieprz sól, ostra papryka, zioła
Wykonanie:

Staranie szorujemy batata, przekrajamy go wzdłuż i nacinamy wnętrze nożykiem robiąc ukośne paski, które stworzą kratkę. Przyprawiamy solą i oliwą i wkładamy do rozgrzanego piekarnika około 200 stopni i pieczemy, aż bataty będą miękkie. W moim przypadku było przynajmniej 30 min ;-)

W czasie gdy nasza bulwa piecze się w piekarniku, kroimy w kostkę cebulę i paprykę i podsmażamy na patelni na oleju kokosowym lub maśle klarowanym.
W między czasie wstawiamy i gotujemy. 🔥🔥

Gdy juz wszystkie nasze składniki są gotowe, a bataty pięknie nam się upiekły, wydrążamy nasze bataty tak, aby nie uszkodzić skórki. 
Mieszamy wszystkie składniki w osobnej misce, dodając przetarte przez praskę ząbki czosnku oraz wszystkie przyprawy.
Wypełniamy nasze wydrążone "łódki" farszem po brzegi i wkładamy na 5 min do piekarnika. Dla chętnych do ostatniej fazy polecam dodać parmezan 😋😋



Wartości odżywcze pieczonych batatów na 100g


Wartość energetyczna - 90 kcal
Tłuszcz - 0,2 g
http://disa.pl/wp-content/uploads/2015/05/batat-1080x540.jpg
Potas - 475 mg
Sód - 36 mg
Węglowodany - 21 g
Błonnik - 3,3 g
Cukry - 6 g
Białko - 2 g

Witamina A - 1921 IU
Wapń - 38 mg
Magnez - 27 mg
Kwas askorbinowy - 19,6 mg
Żelazo - 0,7 mg
Witamina B6 - 0,3 mg

źródło : USDA





O mnie

Bardzo rozgadana i uparta kobieta. Tak bym mogła opisać siebie w wielkim skrócie. Na początku 2016 roku zdiagnozowano u mnie Hashimoto - od tego czasu, moje życie zmieniło się o 180 stopni. Co dzień odkrywam i czytam coś nowego na temat mojej choroby. Chciałabym się tutaj z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami i opiniami.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *